EN
دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
صفحه اصلیکنفرانس و سخنرانی‌ها
فراخوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال منتشر شد
فراخوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال منتشر شد
فراخوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال منتشر شد
alt
اشتراک گذاری با :

فراخوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال منتشر شد

تاریخ انتشار: جمعه ۷ دی ۱۴۰۳

نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال توسط دانشگاه خاتم و دانشگاه مهر البرز اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی و سایت دانشگاه خاتم، نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال توسط دانشگاه خاتم و دانشگاه مهر البرز در روزهای 8 و 9 اسفندماه 1403، با هدف هم‌‌افزایی دانش و انتشار یافته‌‌های نو و بدیع در حوزه دانشگاه آینده برگزار خواهد شد.

 

این رویداد علمی با هدف بررسی و تبیین چشم‌انداز دانشگاه‌ها و آموزش عالی در جهان در حال تحول دیجیتال، فرصتی منحصربه‌فرد را برای تبادل جدیدترین ایده‌ها، یافته‌ها و الگوهای نوآورانه فراهم می‌آورد.

 

این کنفرانس فرصتی بی‌نظیر است تا اساتید، پژوهشگران و فعالان حوزه آموزش عالی در کنار هم، نگاهی نو به آینده دانشگاه داشته و با هم‌اندیشی، راهکارهای اثربخش و نوین برای حرکت به سوی دانشگاه دیجیتال و هوشمند ارائه کنند.

 

در فراخوان نخستین کنفرانس ملی دانشگاه آینده در گذر تحول دیجیتال، از تمامی اساتید، پژوهشگران و فعالان و علاقه‌مندان حوزه‌های مرتبط دعوت شده است تا در این رویداد علمی و پژوهشی حضور به هم رسانند و با همکاری و همفکری، افق‌های نوینی برای آینده دانشگاه ترسیم کنند. این کنفرانس آماده دریافت مقالات مرتبط با محورهای آن است.

 

 

تاریخ‌های مهم؛

 

  • اعلام فراخوان دریافت مقالات: 12 آذرماه 1403 
  • پایان دریافت مقالات: 30 دی‌ماه 1403 
  • اعلام نتایج داوری: 15 بهمن‌ماه 1403
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در کنفرانس: 25 بهمن‌ماه 1403
  • مهلت ارسال فایل نهایی الکترونیکی (مقاله، پوستر و پاورپوینت): 27 بهمن‌ماه 1403
  • مهلت ارسال فرم برگزاری کارگاه: 27 بهمن‌ماه 1403
  • شروع کنفرانس: 8 اسفندماه 1403
  • پایان کنفرانس: 9 اسفندماه 1403

 

همچنین تمامی اطلاعات مربوط به کنفرانس در سایت کنفرانس اطلاع‌رسانی می‌شوند.

 

محورهای تخصصی؛
 

1- مبانی و مفاهیم (نظری و فلسفی) دانشگاه آینده:

  • بازتعریف مأموریت و نقش دانشگاه آینده در حل مسائل جامعه؛
  • بررسی گسست‌های فرهنگی، علمی و تربیتی حاصل از فناوری‌های دیجیتال در دانشگاه آینده؛
  • عدالت و فراگیری در دانشگاه آینده (پوشش شکاف دیجیتالی بین دانشجویان، استادان و کادر اداری)؛
  • ترسیم شِمای دانشگاه آینده و چگونگی تأثیرپذیری از عصر دیجیتال؛
  • مشاغل آینده و نقش دانشگاه در آموزش‌های کاربردی، مهارت‌محور و یادگیری مادام العمر؛
  • دانشگاه آینده و توسعه پایدار؛
  • مفهوم دانش و تولید علم در عصر فناوری‌های نوین؛
  • مباحث حکمرانی و اخلاقی در دانشگاه دیجیتال.

 

2- نقش‌ها و مسئولیت­‌های ذی‌نفعان در زیست‌بوم دانشگاه آینده:

  • مدل‌های ارتباط و مشارکت دانشگاه آینده با صنایع، کسب و کارها، مراکز پژوهشی و سیاست­گذاران برای حل مسائل نوین جامعه؛
  • نقش نهادهای سیاست­گذار علم و فناوری در دانشگاه آینده؛
  • تقویت ارتباط با صنعت در دانشگاه آینده؛
  • ارزیابی اکوسیستم دانشگاه آینده و نقش هر کدام از عناصر آن؛
  • بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها و همکاری موفق با شرکای خارجی؛
  • نقش استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور در اکوسیستم دانشگاه آینده.

 

3- مبانی پداگوژی و دانشگاه آینده، الزامات و قابلیت‌ها:

  • بازتعریف نقش استاد، دانشجو و محیط یادگیری در دانشگاه آینده؛
  • تاثیرپذیری پداگوژی از فناوری و راهکارهای استفاده صحیح از فناوری در فرایند یادگیری؛
  • نقش سواد دیجیتالی در دانشگاه‌های آینده؛
  • توسعه یادگیری شخصی‌سازی شده و بهبود سفر یادگیری دانشجو؛
  • تحقق نقش هوش مصنوعی در ارتقای فضای آموزشی، شیوه یاددهی و ارزشیابی؛
  • چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از مدل‌های یادگیری ترکیبی و آنلاین در توسعه دانشگاه‌های دیجیتال؛
  • تحلیل‌های داده‌محور در آموزش و ارزشیابی؛
  • توسعه یادگیری باز و ریزتخصص‌ها (micro credentials) در آینده آموزش عالی؛
  • تدوین و به‌روزرسانی سرفصل­‌ها و محتوای دروس دانشگاه‌ها در آینده ایران.

 

4- آینده دانشگاه‌ها در ایران؛ الزامات آن و موانع راه:

  • تطبیق نظام آموزش عالی ایران با استانداردهای جهانی و نیازهای قرن 21؛
  • نقش دانشگاه‌های ایران در توسعه پایدار و حل مسائل ملی؛
  • فرصت‌ها و چالش‌ها در استفاده از قابلیت‌ها و توانش‌های فناوری؛
    • شبیه‌ساز (واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، آزمایشگاه‌های مجازی، متاورس)
    • هوشمند (هوش مصنوعی، رباتیک، داده‌کاوی، تحلیل یادگیری)
    • بازی‌وارسازی
    • پلتفرمی و باز
    • بلاکچین
    • رایانش ابری، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها
  • الزامات و چارچوب­‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی مولد در دانشگاه‌های ایران؛
  • امنیت سایبری و دانشگاه‌های دیجیتال در ایران؛
  • چگونگی تنظیم و اعتباربخشی به آموزش‌های آنلاین و بهبود کیفیت در عصر دیجیتال.

 

5- اقتصاد و کسب‌وکار دانشگاه آینده:

  • دانشگاه دیجیتال و اقتصاد پلتفرمی؛
  •  مدل‌های کسب‌وکار نوین و دیجیتال در دانشگاه آینده؛
  • نقش دانشگاه‌ها در زیست بوم‌های نوآوری و کارآفرینی؛
  • دانشگاه و تجاری‌سازی دانش و نتایج پژوهش؛
  •  تحول دیجیتال در فرآیندها و شیوه‌های کاری دانشگاه آینده؛
  • فرهنگ سازمانی و فرهنگ دیجیتال در دانشگاه آینده؛
  • نقش رهبری در تحقق دانشگاه دیجیتال؛
  • مدل‌های جدید تأمین مالی در آموزش عالی؛
  • مدیریت دارایی‌های فکری و مالکیت معنوی در دانشگاه آینده.
برچسب‌ها:
تحول دیجیتال
دانشگاه خاتم
دانشگاه مهر البرز