EN
|
|
|
سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
صفحه اصلی
روال و فرآیند فارغ‌التحصیلی
فرم‌ها و آئین‌نامه‌ها
امور فارغ‌التحصیلی
دریافت کد صحت/کد استعلام
صدور مدرک

اقدامات لازم پس از برگزاری جلسه‌ی دفاع (توسط دانشجو)

 

1- انجام اصلاحات 

 

 

دانشجویان موظفند حداکثر تا 3 ماه پس از روز انجام دفاع، (تحت نظارت استاد راهنما)، بر اساس شیوه‌نامه‌ی تدوین پایان‌نامه، مصوب دانشگاه خاتم به اعمال اصلاحات مطرح شده در جلسه‌ی دفاع اقدام کنند. ( شیوه‌نامه در سایت اصلی دانشگاه خاتم موجود است) در صورت طولانی شدن فرایند اصلاحات، عواقب آن بر عهده‌ی دانشجو خواهد بود. 

دانشجویان می‌توانند پس از انجام اصلاحات یادشده در پایان‌نامه، فرم تایید اعمال اصلاحات را از سایت دانشگاه دانلود کرده و پس از تکمیل به تایید و امضای استاد محترم راهنما برسانند (دقت کنید در صورتی که در جلسه‌ی دفاع قید شده که اصلاحات باید به تایید اساتید داور برسد حتما در فرم اصلاحات در کنار امضای استاد راهنما، نیاز به امضا اساتید داور هم دارید).

 

 

مخصوص دانشجویان رشته‌ زبان انگلیسی 

 

 

این دانشجویان موظفند اصلاحات مطرح شده در صفحات لاتین را طبق شیوه‌نامه‌ی نگارش مصوب گروه زبان انگلیسی دانشگاه خاتم و اصلاحات صفحات فارسی پایان‌نامه را بر اساس شیوه‌نامه‌ی تدوین پایان‌نامه در دانشگاه خاتم انجام دهند (شیوه‌نامه در سایت اصلی دانشگاه خاتم موجود است) در صورت طولانی شدن فرایند اصلاحات، عواقب آن بر عهده‌ی دانشجو خواهد بود. 

دانشجویان می‌توانند پس از انجام اصلاحات یادشده در پایان‌نامه، فرم تایید اعمال اصلاحات را از سایت دانشگاه دانلود کرده و پس از تکمیل به تایید و امضای استاد محترم راهنما و مدیر گروه برسانند (دقت کنید در صورتی که در جلسه‌ی دفاع قید شده که اصلاحات باید به تایید اساتید داور برسد حتما در فرم اصلاحات در کنار امضای استاد راهنما، نیاز به امضا اساتید داور هم دارید).

 

 

 2- ارسال فرم تایید اعمال اصلاحات از طریق ایمیل به کارشناس امور پایان‌نامه

 

دانشجویان لازم است صرفا فرم تایید اعمال اصلاحات (توضیح داده شده در مرحله‌ی قبل) را به نشانی ایمیل p.khaleghi@khatam.ac.ir   و با موضوع (Title/Subject) فرم تایید اعمال اصلاحات: نام دانشجو  ارسال کنند.

 

 

3- ارسال پایان‌نامه‌ی نهایی از طریق ایمیل به کارشناس کتابخانه

 

 دانشجویان پس از ارسال فرم تایید اعمال اصلاحات از طریق ایمیل به کارشناس امور پایان‌نامه (مرحله‌ی قبل)، لازم است:

  1. فایل word کل پایان‌نامه
  2. فایل pdf کل پایان‌نامه

 را به نشانی ایمیل کارشناس کتابخانه sh.akbari@khatam.ac.ir و با موضوع (Title/Subject) تحویل پایان‌نامه: نام دانشجو  ارسال و پس از دریافت ایمیل تایید از کارشناس کتابخانه اقدام به مراحل بعدی کنند.

 

 

4- ثبت پایان‌نامه در ایرانداک

 

 دانشجو موظف است پس از دریافت ایمیل تایید واحد کتابخانه (مرحله‌ی قبل) پایان‌نامه‌ی نهایی را در سایت ایرانداک ثبت کرده و یک کد رهگیری ( عددی هفت رقمی که سمت چپ آن با عدد 2 شروع می‌شود) را دریافت کند. در صورت تایید ایرانداک و تایید دانشگاه، دانشجو ایمیل تایید (صفحه‌ی گواهی پایان‌نامه به صورت PDF) را  از ایرانداک دریافت خواهد کرد.

 

 

ردیف

عنوان فایل word فایل Pdf

1

فرم تایید اعمال اصلاحات

2

فرم تحویل پایان‌نامه

3

فرم تسویه حساب نهایی

 *دانشجویانی که تاریخ دفاع آنها بعد از خرداد 1398 بوده است* 

 

 

 

 

 دانشجو موظف است پس از دریافت ایمیل تایید واحد کتابخانه و ثبت پایان‌نامه در سایت ایرانداک، گواهی pdf ثبت پایان‌نامه در  ایرانداک را به همراه پایان‌نامه‌ی نهایی در سایت آموزشی IUMS در کارتابل جاری در قسمت ثبت و ویرایش مدارک الکترونیکی پایان‌نامه بارگذاری کند.

 

 

 

پس از بارگذاری و ثبت و ارسال توسط دانشجو، تایید ابتدا جهت انجام فرایند تحویل پایان‌نامه در سامانه توسط استاد راهنما، واحد کتابخانه، کارشناس امور پایان‌نامه، مدیر گروه و سپس برای امور فارغ‌التحصیلی: رئیس امور دانشجویی (آقای کمایی)، واحد کتابخانه، واحد انفورماتیک (IT)، واحد مالی، مدیر آموزش (دکتر معنوی زاده)، معاون آموزشی و پژوهشی ( دکتر شریعت) انجام می‌شود تا فارغ‌التحصیلی  قطعی در سیستم ثبت شود. 

**لازم به ذکر است نیازی به تماس تلفنی غیرضروری و پیگیری حضوری در دانشگاه  نیست و دانشجو می‌تواند جهت بررسی و پیگیری تایید هر یک از واحدها در قسمت کارتابل پایان یافته، علامت درختچه‌ی فرایند، (که با علامت فلش در تصویر مشخص است)، وضعیت را مشاهده کند (در صورتی که وضعیت فرایند: منتظر ورود داده را برای آن واحد مشخص کرده باشد به معنی در دست بررسی آن واحد است).

 

 

 

در صورت تایید کلیه واحدهای مربوطه، وضعیت دانشجو به فارغ‌التحصیل قطعی تغییر می‌یابد. پس از این مرحله فارغ‌التحصیلان به IUMS دسترسی نخواهند داشت و پیامکی با محتوای (دانشجوی گرامی شما فارغ التحصیل شده‌اید. واحد فارغ التحصیلان پس از طی کردن فرایند صدور مدرک موقت برای تحویل آن با شما تماس خواهد گرفت. بدین منظور برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد/دکتری، کدصحت/کد استعلام تمامی مقاطع تحصیلی ماقبل الزامی می‌باشد. لذا نسبت به دریافت آن اقدام و سپس به واحد امور فارغ التحصیلان ارائه نمایید) به ایشان ارسال می‌شود.

لذا به منظور اطلاع و پیگیری صدور مدرک موقت/دانشنامه به قسمت امور فارغ التحصیلان و تب فرایند صدور مدرک مراجعه فرمایید.

 

 

*دانشجویانی که تاریخ دفاع آنها قبل از اول خرداد 1398 بوده است*

 

 

 

 

دانشجو موظف است پس از دریافت ایمیل تایید واحد کتابخانه و ثبت پایان‌نامه در سایت ایرانداک، فرم تحویل پایان‌نامه  و فرم تسویه حساب فارغ‌التحصیلان  را از سایت دانشگاه دانلود و تکمیل کند.

بهتر است دانشجو ابتدا به دریافت امضای استاد راهنما در فرم تحویل پایان‌نامه اقدام کند (در صورت عدم امکان امضای فیزیکی، می‌توانید فرم خام را برای استاد راهنما ایمیل کرده و فرم امضا شده را از همان طریق (ایمیل) از ایشان دریافت کنید) و سپس برای دریافت دیگر امضاها و امور فارغ‌التحصیلی روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت 8 صبح مراجعه کند

*دانشجو موظف است پس از دریافت همه امضاها، فرم تحویل پایان‌نامه و فرم تسویه حساب فارغ‌التحصیلان را به واحد فارغ‌التحصیلان دانشگاه تحویل داده تا فرایند صدور مدرک موقت ایشان آغاز شود.*

سپس واحد فارغ التحصیلان جهت آغاز فرایند صدور مدرک، اقدام به هماهنگی‌های لازم جهت تکمیل پرونده با دانش آموختگان می‌نماید.

 

دانشجویان موظفند که کد صحت / کد استعلام کلیه مدارک قبلی خود را به واحد امور فارغ‌التحصیلان ارائه کرده، تا فرایند صدور مدرک آغاز شود. پس از ارسال اطلاعات و تاییدات سازمان امور دانشجویان، مرحله صدور مدرک آغاز می‌شود و سپس واحد فارغ‌التحصیلان با هر یک از دانش‌آموختگان به منظور تحویل مدرک تماس خواهند گرفت.

*شایان ذکر است ارسال اطلاعات به سازمان امور دانشجویان منوط به ارائه کد صحت / کد استعلام تمامی مقاطع قبلی دانش‌آموختگان پس از فارغ‌التحصیلی ایشان به واحد امور فارغ التحصیلان هستند. لذا در صورتی که مقاطع قبلی نامبردگان کارشناسی ناپیوسته باشد، ارائه کد صحت / کد استعلام مقطع کاردانی نیز مورد نیاز است*

کد صحت: کد 20 رقمی و مختص به دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

دانش‌آموختگانی که دانش‌آموخته دانشگاه‌های سراسری هستند، با هماهنگی با دانشگاه مربوطه یا از طریق دانشگاه، کد صحت مدارکشان را دریافت می‌کنند و یا با مراجعه به سامانه مخصوص دریافت کد صحت مدرک دانشگاه‌های سراسری (سامانه سجاد) به آدرس اینترنتی Portal.Saorg.ir منوی خدمات_اداره کل امور دانش آموختگان_دریافت تاییدیه تحصیلی در جهت دریافت کد صحت و بارگذاری مدارک خود بدین منظور اقدام می‌کنند. کاربرانی که می‌خواهند کد صحت مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، تنها کافی است که آدرس اینترنتی سامانه تاییدیه تحصیلی را در مرورگر خود وارد کنند. سپس وارد صفحه اصلی این سایت شده و می‌توانند فرم‌های مربوط به درخواست صدور کد تاییدیه تحصیلی خود را تکمیل کنند. رابط کاربری این سایت بسیار ساده بوده و تمامی کاربران می‌توانند آنها را تکمیل کنند.

 

 

سایت دریافت کد صحت مقاطع قبلی دانشگاه‌ فردوسی مشهد: pooya.um.ac.ir

 

 

 

 

کد استعلام: کد 27 رقمی و مختص به دانشگاه‌های آزاد اسلامی است.

دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سایت‌های  estelam-iau.net/inquiry و یا estelam.iau.ir

و دارا بودن شماره تایید سازمان مرکزی موجود روی دانشنامه خود اقدام به دریافت تاییدیه تحصیلی خود کنند..

 

 

*صدور مدارک (گواهی موقت و دانشنامه) وابسته به تکمیل بودن پرونده دانش‌آموختگان به شرح زیر است:*

 

گواهی موقت برای آن دسته از دانش‌آموختگانی صادر می‌شود که تعهد خدمت مقاطع قبلی را دارا بوده و یا در زمان تحصیل وام دانشجویی دریافت کرده‌اند.

دانشنامه برای آن دسته از دانش آموختگانی صادر می‌شود که

  1. دانشنامه مقطع قبلی را دارند:
  • دارا بودن دانشنامه مقطع کارشناسی در صورتی که از دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد باشند.
  • دارا بودن دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد در صورتی که از دانش‌آموختگان مقطع دکتری تخصصی باشند.
  • دارا بودن مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی در صورتی که از دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی باشند.
  1. وام دانشجویی را دریافت نکرده باشند.
  2.  عکس مناسب 4*3 :آقایان (عکس با پوشش کت و به صورت کاملا رسمی) و خانم‌ها (عکس با پوشش مقنعه و به صورت کاملاً رسمی)

 

جهت هماهنگی‌های لازم با واحد امور فارغ‌التحصیلان در تماس باشید. (اطلاعات تماس در بخش ارتباط با ما به‌صورت کامل درج شده است.)