khatam.ac.ir
ثبتنام پذیرفتهشدگان مقطع کارشناسی ارشد سال 1404 (اطلاعیه شماره 1)
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴
فرایند ثبتنام پذیرفتهشدگان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خاتم در سال تحصیلی جدید اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی و سایت دانشگاه خاتم، دانشگاه خاتم در اطلاعیهای (اطلاعیه شماره 1) فرایند ثبتنام داوطلبان پذیرفتهشده مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 05-1404 را اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه، ثبتنام در دانشگاه خاتم شامل دو مرحله است:
مرحله اول: ثبتنام الکترونیکی:
پذیرفتهشدگان تمامی رشتههای مقطع کارشناسی ارشد توجه داشته باشند که ابتدا برای انجام هر یک از مراحل ثبتنام، ورود اطلاعات، بارگذاری اسکن مدارک، انتخاب واحد خود و پرداخت شهریه باید حتما از طریق زیر به سامانه جامع آموزشی IUMS مراجعه کنند.
لینک ذکر شده در تب سامانهها، بخش سامانه آموزشی در بخش آموزشی سایت دانشگاه خاتم نیز قابل دسترسی است.
تاریخ ثبتنام الکترونیکی از ساعت 14 روز شنبه 19 مهرماه 1404 آغاز شده و تا ساعت 25 مهرماه ادامه دارد.
دانشجویان با استفاده از گزینه «راهنمای کاربری ورود به سیستم» موجود در پنجره ابتدائی سامانه جامع آموزشی میتوانند از نحوه کار با سامانه اطلاع یابند.
دانشجویان پس از ورود به لینک https://iums.khatam.ac.ir بابد با استفاده از گزینه «ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» با وارد نمودن شماره تلفن همراه (دانشجویان توجه داشته باشند که تلفن همراه حتماً باید به نام خود دانشجو باشد) و دریافت کد تأیید، میتوانند وارد سامانه آموزش شوند.
عملیات انتخاب واحد و پرداخت شهریه از 19 مهرماه 1404 در کارتابل شما قرار گرفته و پس از اتمام فرایند ثبتنام، انتخاب واحد و پرداخت شهریه، امکان چاپ برگه انتخاب واحد برای شما وجود خواهد داشت. (لطفا فقط نسبت به اخذ دروس ارایه شده برای ترم اول رشته/گرایش خود که در انتهای این اطلاعیه هم آمده است، اقدام کنید) سپس برگه انتخاب واحد را پرینت گرفته و همراه خود داشته باشید.
بنابراین دقت کنید: پذیرفتهشدگانی امکان مراجعه حضوری (تاریخ مراجعه حضوری بعدا اعلام خواهد شد) به دانشگاه مرحله دوم ثبتنام و تشکیل پرونده خواهند داشت که ابتدا مرحله اول را در منزل خود با موفقیت پشت سر گذاشته و پرینت انتخاب واحد را در دست داشته باشند.
مرحله دوم: مراجعه حضوری و تشکیل پرونده:
پذیرفتهشدگان گرامی تنها با در دست داشتن پرینت برگه انتخاب واحد و مدارک مورد نیاز در ثبتنام حضوری از تاریخ ۲۱ مهرماه جهت تشکیل پرونده فیزیکی و نهایی کردن انتخاب واحد خود باید به دانشگاه خاتم مراجعه کنند. (تاریخ حضور هر گروه برای ثبت نام متعاقباً اعلام خواهد شد).
توجه: جهت بارگذاری (آپلود) مدارک، باید فایل اسکن شده مدارک با فرمت jpg باشد و حجم هر فایل میتواند حداکثر 200 کیلوبایت باشد. (فایل مدارک را همراه خود داشته باشید).
مدارک لازم برای انجام ثبتنام الکترونیکی و همچنین مراجعه حضوری جهت تشکیل پرونده به شرح زیر است:
- عکس 4*3 جدید پشتنویسی شده (اسم و رشته قبولی) 6 قطعه
- کپی تمامی صفحات شناسنامه دو سری
- کپی کارت ملی دو سری
- کارنامه مقطع کارشناسی (و کاردانی در صورت ناپیوسته بودن مقطع قبل) اصل و کپی (چنانچه به دلایلی قادر به ارائه مدرک نیستید، فرم 14 و 15 تکمیل شده در صفحات مندرج در دفترچه سنجش ممهور به مهر دانشگاه مقطع قبل، یا نامه اتمام تحصیلات تایید شده توسط دانشگاه محل اخذ مدرک قبلی خطاب به دانشگاه خاتم را ارائه دهید).
- فرمهای شماره 1 و 2 (فرمها به صورت پرینتشده در دانشگاه نیز موجود است).
- کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای پذیرفتهشدگان آقا (دانشجویان مشمول میبایست با ورود به سایت سامانه سخا نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام کرده و پرینت درخواست اولیه را به همراه داشته باشند).
- کد رهگیری استعلام مدرک تحصیلی
در صورت بروز مشکل و خطا برای تماس با مدیریت فناوری اطلاعت و آمار، از طریق شماره شماره زیر اقدام فرمایید: 89170000 داخلی 6، واحد نرمافزار داخلی 3.
لیست دروسی که باید انتخاب شوند:
دانشجویان هر رشته گرایش توجه داشته باشید که بسته دروسی که برای شما ارائه شده است (لیست دروس در سایت دانشگاه موجود است) عیناً بایستی در انتخاب واحد شما لحاظ شود، توجه کنید در صورت عدم انتخاب یک درس از جدول مربوطه، ترم آینده امکان انتخاب درس را ندارید و در سال بعد میتوانید درس را انتخاب کنید.
در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر تعداد واحد قابل اخذ 14 و حداقل 8 واحد درسی است.