EN
|
|
|
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۵
صفحه اصلیبه زبان فارسی

 

نوشته‌های اداری، تنها وسیله ایجاد ارتباط رسمی سازمانی است و از دو جهت، حائز اهمیت است. اول آن که مکاتبات اداریِ معیار و نیکو، به افزایش بهره‌وری سازمانی می‌انجامد و دیگر آنکه، شیوه نگارش اداری یک سازمان، تأثیر بزرگی بر ویژند و تصویر بیرونی آن سازمان دارد. آقای سید کاظم موسوی در دفتر برنامه‌ریزی و تألیف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، جهت تدریس این امر، دست به تألیف کتابی با عنوان مکاتبات اداری برای رشته حسابداری بازرگانی و گروه تحصیلی اداری-مالی زده است.  فصول مختلف این کتاب، به قرار زیر است:

  • فلسفه نوشتن
  • نوشته، وسیله اریجاد ارتباط رسمی در سازمان
  • نامه‌های اداری
  • مراحل تهیه نوشته
  • بخشنامه
  • صورتجلسه
  • گزارش
  • فُرم
  •  کامل کردن نوشته

این کتاب، چارچوب ابتدایی و پایه شیوه نگارش اداری و سازمانی را به‌دست می‌دهد. می‌توانید کتاب را از اینجا بارگیری کنید.