khatam.ac.ir
نوشتههای اداری، تنها وسیله ایجاد ارتباط رسمی سازمانی است و از دو جهت، حائز اهمیت است. اول آن که مکاتبات اداریِ معیار و نیکو، به افزایش بهرهوری سازمانی میانجامد و دیگر آنکه، شیوه نگارش اداری یک سازمان، تأثیر بزرگی بر ویژند و تصویر بیرونی آن سازمان دارد. آقای سید کاظم موسوی در دفتر برنامهریزی و تألیف آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، جهت تدریس این امر، دست به تألیف کتابی با عنوان مکاتبات اداری برای رشته حسابداری بازرگانی و گروه تحصیلی اداری-مالی زده است. فصول مختلف این کتاب، به قرار زیر است:
- فلسفه نوشتن
- نوشته، وسیله اریجاد ارتباط رسمی در سازمان
- نامههای اداری
- مراحل تهیه نوشته
- بخشنامه
- صورتجلسه
- گزارش
- فُرم
- کامل کردن نوشته
این کتاب، چارچوب ابتدایی و پایه شیوه نگارش اداری و سازمانی را بهدست میدهد. میتوانید کتاب را از اینجا بارگیری کنید.