EN
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
صفحه اصلیاخبار
تحول دیجیتال، آخرین فرصت‌ها برای جبران عقب‌ ماندگی‌ ها
تحول دیجیتال، آخرین فرصت‌ها برای جبران عقب‌ ماندگی‌ ها
تحول دیجیتال، آخرین فرصت‌ها برای جبران عقب‌ ماندگی‌ ها
alt
اشتراک گذاری با :

تحول دیجیتال؛ آخرین پنجره فرصت‌ها برای جبران عقب‌ماندگی‌ها

تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

مدیرعامل فناپ معتقد است: تحول دیجیتال یکی از معدود پنجره‌فرصت‌های باقیمانده برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور چه در سطح ملی و چه در سطح بنگاهی است.

 

شهاب جوانمردی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آرین (فناپ) در حاشیه «نخستین کنفرانس ملی تحول دیجیتال» که به همت انجمن مدیریت ایران در دانشگاه خاتم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار وبسایت دانشگاه خاتم، گفت: موضوع تحول دیجیتال شاید یکی از معدود پنجره فرصت‌هایی است که کشور می‌تواند با توجه جدی به آن هم در سطح ملی و هم در سطح بنگاهی، عقب ماندگی‌های خودش را جبران کند.

 

وی افزود: با این حال متاسفانه نبودِ یک نگاه منسجم و دقیق به این موضوع باعث شده که ما نتوانیم از مواهب این فرصت چندان بهره برداری کنیم. در این خصوص نشست‌های زیادی برگزار شده است ولی من کمتر نشستی را مثل این کنفرانس دیدم که در آن به جوانب مختلف موضوع پرداخته شود. در اکثر نشست‌ها و سمینارها خیلی اوقات از منظر فناورانه به موضوع تحول دیجیتال پرداخته می‌شود در حالی که اگرچه موضوع تحول دیجیتال ذاتا یک بال فناوری دارد اما مهم ترین موضوع آن فناوری نیست، بلکه راهبرد، استراتژی، مدل کسب و کار و پیش نیازهایی مثل توسعه سرمایه انسانی مناسب، فرهنگ سازمانی و البته بحث فناوری‌های جدید است.

 

مدیرعامل فناپ درباره نقش دولت در بهبود وضعیت اقتصاد دیجیتال و حمایت‌ها از این حوزه، تاکید کرد: مهم ترین مسئله در بحث سیاست‌های بالادستی و همچنین زیرساخت‌های توسعه حوزه اقتصاد دیجیتال است؛ به طوری که دولت باید به بنیان‌های بزرگ، نهادها، شرکت‌ها کمک کند تا همه بتوانند در یک اکوسیستم، از فرصت‌های ایجادشده توسط شرکت‌های نوبنیان بهره ببرند.