EN
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۵
صفحه اصلیاخبار
دسترسی کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم به پایگاه اطلاعاتی Reaxys
دسترسی کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم به پایگاه اطلاعاتی Reaxys
دسترسی کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم به پایگاه اطلاعاتی Reaxys
alt
اشتراک گذاری با :

دسترسی کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم به پایگاه اطلاعاتی Reaxys

تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲

 

از این پس کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم می‌توانند از بخش «دسترسی‌های مستقیم» در پایگاه سمنتاک به پایگاه Reaxys دسترسی داشته باشند.

 

به گزارش وبسایت دانشگاه خاتم، پایگاه Reaxys یکی از محصولات انتشارات الزویر و کوتاه‌ترین راه برای یافتن پاسخ‌های دقیق و عمیق به پرسش‌های پژوهشی علم شیمی است. این پایگاه اطلاعاتی منابع و متون حوزه شیمی و علوم وابسته، خواص ترکیبات و داده‌های واکنش‌های شیمیایی را سریع‌تر از هر روش دیگری پیدا می‌کند. همچنین رابط کاربری کاربرپسندی داشته و یک پایگاه اطلاعاتی قوی برای کمک به شیمیدان‌هاست تا بتوانند متون پژوهشی مربوطه، اطلاعات پروانه‌های ثبت اختراع، خواص ترکیبات و فرایندهای تجربی را در مدت‌زمان کوتاهی جست‌جو و بازیابی کنند. علاوه بر آن، داده‌های کتابشناختی در تحقیقات شیمی آلی، شیمی معدنی، ترکیبات شیمی آلی فلزی، ویژگی‌های واقعی و غیره را در این پایگاه می‌توان به دست آورد.

 

چهار گروه عمده از پژوهشگران که از این پایگاه استفاده می‌کنند عبارت‌اند از: متخصصان شیمی سنتز، شیمی دارویی، متخصصان اطلاعاتی شیمی و علم مواد. آنچه که این پایگاه به متخصصان شیمی و حوزه‌های وابسته ارائه می‌دهد، شامل بیش از 150 میلیون ترکیبات آلی، غیرآلی و آلی فلزی،  بیش از 42 میلیون واکنش شیمیایی، بیش از 500 میلیون واقعیت تجربی منتشر شده، بیش از 16 هزار مجلات و نشریات مرتبط با شیمی و بیش از 6 منبع نمایه‌سازی برای نمایش بین‌رشته‌ای اطلاعات حوزه شیمی است.

 

از این پس کاربران کتابخانه دانشگاه خاتم می‌توانند از بخش «دسترسی‌های مستقیم» در پایگاه سمنتاک به پایگاه Reaxys دسترسی داشته باشند. این دسترسی هم از محیط دانشگاه و هم از محیط خارج از دانشگاه برای تمامی کاربران کتابخانه فعال است.

برچسب‌ها:
دانشگاه خاتم
پایگاه اطلاعاتی Reaxys
کاربران
کتابخانه دانشگاه خاتم