EN
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
صفحه اصلی
خدمات امور پایان‌نامه
شیوه‌نامه‌ها
روال و فرآیندها
همانندجویی پایان‌نامه
قالب پروپوزال و فرم‌های پایان‌نامه

اقدامات مربوط به تصویب پروپوزال

 

  1. ثبت ظرفیت راهنمایی پایان‌نامه برای کلیه‌ی اساتید و کنترل و ویرایش در iums 
  2. ثبت ظرفیت راهنمایی همکار پایان‌نامه برای کلیه‌ی اساتید و کنترل و ویرایش در iums
  3. بررسی و تایید پروپوزال هر یک از دانشجویان در iums
  4. بررسی، تایید و عدم تایید پروپوزال هر یک از دانشجویان در ایرانداک
  5. صدور معرفی‌نامه برای دریافت داده، توزیع پرسش‌نامه و انجام مصاحبه جهت پیشبرد روند پایان‌نامه 
  6. پاسخ‌گویی و راهنمایی به دانشجویان در خصوص به تصویب رساندن پروپوزال از طریق تلفن، ایمیل 

 

 

اقدامات مربوط به امور اداری دفاع

 

  1. بررسی پرونده‌ی آموزشی (کنترل اصل مدرک و تاییدیه تحصیلی در پرونده‌ی آموزشی، داشتن مجوز کمیسیون در مواقع لزوم)، کنترل اخذ واحد پایان‌نامه 
  2. بررسی وضعیت پایان‌نامه  آماده‌ی دفاع : بررسی سپری شدن 6 ماه از تاریخ تصویب و گزارش همانندجویی با درصد مورد قبول
  3. پس از بررسی و تسویه هر یک از مراحل بالا، تایید و صدور مجوز دفاع در iums برای هر یک از دانشجویان آماده‌ی دفاع
  4. بعد از دریافت فرم تعین زمان دفاع از دانشجویان، کنترل و ثبت تعیین زمان و مکان دفاع در iums برای هر یک از دانشجویان آماده‌ی دفاع
  5. تشکیل پرونده دفاع جهت ارائه در جلسه برای هر یک از دانشجویان آماده‌ی برگزاری دفاع
  6. پاسخ‌گویی و راهنمایی به دانشجویان در خصوص انجام امور اداری دفاع از طریق تلفن، ایمیل 

 

 

اقدامات مربوط به پس از برگزاری جلسه دفاع

 

  1. جمع‌آوری و کنترل پرونده‌های دفاع، اخذ امضا از معاونت آموزشی و بایگانی فرم‌ها جهت درج در پرونده‌ی دانشجو 
  2. بایگانی و ارائه‌ی گواهی‌های دفاع به اساتید جهت درج در پرونده‌ی ارتقا ایشان
  3. تهیه‌ی فرم‌های مربوط به پرداخت اساتید راهنما و داور 
  4. ارائه‌ی آمار و گزارش دفاع‌های برگزار شده، در پایان هر نیمسال
  5. ثبت نمره‌ی پایان‌نامه هر یک از دانشجویان در iums
  6. بررسی و کنترل اصلاحات انجام شده در جلسه‌ی دفاع 
  7. ثبت و تایید پایان‌نامه‌ی نهایی هر یک از دانشجویان در ایرانداک 
  8. بررسی و تایید  پایان‌نامه‌ی هر یک از دانشجویان جهت انجام امور فارغ‌التحصیلی در iums  
  9. پاسخ‌گویی و راهنمایی به دانشجویان در خصوص انجام امور بعد از دفاع از طریق تلفن، ایمیل 

 

دانشجویان گرامی برای آگاهی از نحوه‌ تدوین پایان‌نامه می‌توانند شیوه‌نامه‌‌ی مصوب دانشگاه خاتم را از لینک‌های زیر دریافت کنند.

 

ردیف

عنوان

فرمت Word

فرمت Pdf

1

شیوه‌نامه‌‌ی تدوین پایان‌نامه 

2

راهنمای شیوه‌‌ی رفرنس‌دهی براساس استاندارد APA

 

 کلیه‌‌ی امور پژوهشی در سامانه‌ آموزشی IUMS  به نشانی iums.khatam.ac.ir و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور صورت می‌گیرد.

* در نحستین ورود و یا درصورت فراموشی رمز عبور به جای نام کاربری، کدملی را وارد کنید و سپس بازیابی رمز عبور را انجام دهید.

 

 

1- انتخاب استادان راهنما

 

 

  • هماهنگی ابتدایی با مدیر گروه جهت انتخاب استادان راهنما

 

 انتخاب اساتید راهنما در سامانه  IUMS: لازم است دانشجویان پس از ورود به سامانه در گوشه‌‌ی سمت راست بالا روی منوی دسترسی یک بار کلیک و از مسیر زیر اقدام کنند:

 

 منوی دسترسی ----> مدیریت آموزش ----> مدیریت امور پایان‌نامه ----> تعیین استاد راهنما

 

* پس از انتخاب زمینه‌‌ی پژوهشی، نام استاد مورد نظر را جستجو و انتخاب و سپس بر روی گزینه‌ی ثبت و ارسال کلیک کنند. (درصورت وجود استاد راهنمای همکار، درسطر پایین استاد راهنما، علامت + را زده و نام ایشان را انتخاب کنند)

* لازم به ذکر است فقط در مرحله‌ی انتخاب استاد راهنما وارد منوی دسترسی خواهید شد و بعد از این کلیه‌ی امور مربوطه در کارتابل جاری (دومین دایره از بالا، کارتابل جاری شماست) نمایش داده خواهد شد.

 

 

پس از انتخاب استادان راهنما توسط دانشجو، در صورت موافقت استادان، لازم است ابتدا 1- استاد راهنما و سپس 2- استاد راهنمای همکار (در صورت وجود) پس از ورود به کارتابل جاری خود، موافقت خود را تایید کنند تا دانشجو برای ثبت طرح پیشنهادی وارد مرحله‌ی بعدی شود.

 در صورت عدم تایید استادان، دانشجو به مرحله‌ی قبل (انتخاب استاد راهنما) بازگردانده خواهد شد.

 

 

2- ثبت و ویرایش طرح پیشنهادی

 

 

پس از تایید استادان راهنما (در مرحله‌ی قبل)، در کارتابل جاری دانشجو ثبت طرح پیشنهادی نمایش داده خواهد شد که لازم است قسمت‌های ستاره‌دار صحیح و به دقت تکمیل شوند. همچنین دانشجو باید: 1- پیشینه‌ی پژوهش ایرانداک و 2- پروپوزال به صورت word و pdf را در قسمت مربوطه بارگذاری و ثبت و ارسال کنند.

 

 

پس از ارسال پروپوزال (طرح پیشنهادی) توسط دانشجو لازم است در صورت تایید استادان راهنما، ابتدا 1- استاد راهنمای همکار (در صورت وجود)  و سپس2- استاد راهنما پس از ورود به کارتابل جاری خود، پروپوزال (طرح پیشنهادی) ثبت شده را تایید کنند. در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت طرح پیشنهادی) بازگردانده خواهد شد.

پس از تایید استادان راهنما، طرج پیشنهادی در کارتابل جاری مدیر محترم گروه نمایش داده خواهد شد که در صورت تایید، تاریخ تصویب آن در این مرحله قطعی می‌شود. دانشجو حداقل 6 ماه پس از این تاریخ امکان انجام دفاع را خواهد داشت. در صورت عدم تایید دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت طرح پیشنهادی) بازگردانده خواهد شد.

 

 

3- ثبت و ویرایش طرح پیشنهادی در ایرانداک

 

 

پس از تایید مدیر گروه (مرحله‌ی قبل)، در کارتابل جاری دانشجو، ثبت طرح پیشنهادی در ایرانداک نمایش داده خواهد شد. در این مرحله لازم است دانشجو در سایت ایرانداک در قسمت ثبت پیشنهاد، طرح خود را ثبت و کد رهگیری دریافتی به همراه عکس از صفحه‌ی ایرانداک خود را در قسمت مربوطه در IUMS  بارگذاری و ثبت و ارسال کند.

 

 

 

پس از ارسال کد رهگیری ایرانداک توسط دانشجو، این مرحله توسط کارشناس امور پایان‌نامه تایید می‌شود و پس از آن دانشجو به مرحله‌ی بعدی وارد خواهد شد در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت طرح پیشنهادی در ایرانداک) بازگردانده خواهد شد.

 

 

4- ثبت و ویرایش پیشرفت پایان‌نامه

 

 

پس از تایید کد رهگیری توسط کارشناس امور پایان‌نامه (مرحله‌ی قبل)، ثبت و ویرایش پیشرفت پایان‌نامه در کارتابل جاری دانشجو نمایش داده خواهد شد.

 در صورت تکمیل پایان‌نامه و آمادگی دفاع از پایان‌نامه از نظر استادان راهنما، بارگذاری پایان‌نامه نهایی و مقاله مستخرج از پایان‌نامه (در صورت وجود) و همچنین گزارش همانندجویی پایان‌نامه در کارتابل ثبت و برای استادان راهنما ارسال خواهد شد.

نکته:  گزارش همانندجویی با درصد شباهت حداکثر 30 درصد  (دانشجویان گروه مهندسی صنایع تا 25 درصد) مورد قبول است.

 

 

 

تایید اساتید راهنما:  پس از ارسال پایان‌نامه توسط دانشجو لازم است در صورت تایید استادان راهنما، ابتدا 1- استاد راهنمای همکار (در صورت وجود)  و سپس 2- استاد راهنما پس از ورود به کارتابل جاری خود، اقدامات دانشجو را تایید کنند. در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت و ویرایش طرح پیشنهادی) بازگردانده خواهد شد.

* لازم به ذکر است در صورت تایید برای دفاع درج 100 %  توسط استاد راهنما الزامی است.

تایید کارشناس امور پایان‌نامه: پس از تایید استادان راهنما؛ پرونده‌ی مالی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان توسط کارشناس امور پایان‌نامه بررسی می‌شود و در صورت عدم نقص و بدهی، این مرحله نیز تایید و پرونده برای مدیر گروه ارسال می‌شود. در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت و ویرایش پیشرفت پایان‌نامه) بازگردانده خواهد شد.

تایید مدیر گروه: پس از تایید کارشناس امور پایان‌نامه (در مرحله‌ی قبل) بررسی 1- وضعیت تحصیلی، مشروطی 2- تعیین داور 3- ثبت نمره مقاله در سامانه (درصورت وجود) و صدور مجوز نهایی دفاع از پایان‌نامه توسط مدیر گروه صورت می‌گیرد. در صورت عدم تایید، دانشجو به مرحله‌ی قبل (ثبت و ویرایش پیشرفت پایان‌نامه) بازگردانده خواهد شد.

 

 

5- اعلام زمان هماهنگ شده با استادان برای دفاع

 

 

پس از تعیین داور توسط مدیر گروه (در مرحله‌ی قبل)، در کارتابل جاری دانشجو اعلام زمان هماهنگ شده با استادان جهت دفاع نمایش داده خواهد شد. 

پس از ورود به آن، اسامی داوران و شماره‌ی همراه ایشان وجود دارد (لازم است دانشجو با هر یک از استادان راهنما و استادان داور در ساعات اداری، تماس گرفته و درباره‌ی ارسال پایان‌نامه برای مطالعه قبل از جلسه‌ی دفاع و همچنین هماهنگی روز و ساعت دفاع اقدام کند.)
سپس در پایین همان صفحه، قالب فرم تعیین زمان دفاع را دانلود و دریافت کند و پس از تکمیل (روز و ساعت هماهنگ شده و نهایی دفاع، درج شماره‌ی همراه در صورت تغییر و تاریخ و امضای دانشجو) در قسمت بارگذاری فرم امضا شده‌ی دانشجو (در سمت چپ صفحه) بارگذاری و ثبت و ارسال شود.

 

 

* هماهنگی زمان دفاع از سوی دانشجویان باید به شکلی صورت گیرد که یک هفته قبل از جلسه‌ی دفاع فرم تعیین زمان برگزاری جلسه‌ی دفاع را بارگذاری و ثبت و ارسال کنند. در غیر این‌ صورت امکان برگزاری جلسه‌ی دفاع وجود ندارد.

* پس از ارسال فرم تعیین زمان توسط دانشجو (در مرحله‌ی قبل)، کارشناس امور پایان‌نامه در سامانه طبق فرم بالا زمان و مکان جلسه‌ی دفاع را تعیین می‌کند.

* پس از تعیین زمان دفاع در سامانه توسط کارشناس امور پایان‎‌نامه هر یک از دانشجویان پیامکی را دریافت خواهند کرد که در آن روز و ساعت و مکان دفاع ذکر شده است.

پس از برگزاری جلسه‌ی دفاع، لازم است دانشجویان روال امور فارغ‌التحصیلی را در سایت اصلی دانشگاه، مطالعه و سپس طبق آن اقدام به امور فارغ‌التحصیلی کنند.

 

 

عنوان

فایل PDF

راهنمای همانندجویی

فهرست شناسه‌ی استادان جهت همانندجویی پایان‌نامه

 

 

عنوان 

قالب Word

قالب Pdf

راهنمای روال مدیریت امور پایان‌نامه

 

فلوچارت روال مدیریت امور پایان‌نامه

 

فرم گزارش پیشرفت ماهانه

فرم تعیین ارزش مقاله

 

فرم تغییر عنوان پایان‌نامه

 

قالب پروپوزال رشته‌های مختلف

قالب پروپوزال رشته‌ی مهندسی

 

قالب پروپوزال رشته‌ زبان انگلیسی 

 

قالب پروپوزال رشته‌ی مالی

 

قالب پروپوزال رشته‌ی مدیریت و حسابداری

 

قالب پروپوزال رشته‌ی مشاوره 

 

قالب پروپوزال رشته‌ی صنایع

 

قالب پروپوزال رشته‌ معماری (کلیه گرایش‌ها)

 
قالب پروپوزال رشته‌ معماری (مدیریت پروژه)

 

قالب پروپوزال رشته - سایر رشته‌ها