پرسش‌های متداول واحد آموزش و تحصیلات تکمیلی

 

 

 

1- از چه زمانی به بعد برای تصویب پروپوزال می‌توان اقدام کرد؟ آیا ابتدا بایستی واحد پایان‌نامه اخذ و سپس برای تصویب اقدام گردد؟

 

 

پاسخ: خیر. از ترم دوم به بعد می‌توان اقدام نمود. بنابراین قبل از اخذ واحد پایان‌نامه نیز امکان‌پذیر است. با توجه به امکان دفاع 6 ماه پس از تصویب پروپوزال، هر چه سریع‌تر اقدام کردن به مراتب بهتر است.

 

 

 

2- برای انتخاب استاد راهنما چه فرآیندی می‌بایست طی گردد؟

 

 

پاسخ: پس از انتخاب استاد راهنما زیرنظر مدیر گروه و موافقت شخص اساتید راهنما، باید حتما در سامانه‌ی آموزشی iums در قسمت منو، مدیریت امور پایان‌نامه، تعیین استاد راهنما وارد و موارد مربوطه را تکمیل، ثبت و ارسال نمایید.

 

سپس اساتید راهنما باید از طریق کاربری خودشان تایید نمایند تا در کارتابل جاری شما ثبت طرح پیشنهادی نمایش داده شود و بتوانید پروپوزال را بارگذاری نمایید (دقت فرمایید در این مرحله ابتدا استاد راهنما و سپس استاد راهنمای همکار در صورت وجود باید تایید کنند).


** راهنمای فرایند انتخاب استاد راهنما تا برگزاری جلسه دفاع موجود در سایت اصلی دانشگاه را به دقت مطالعه فرمایید.

 

 

 

3- چطور متوجه شویم که پروپوزال را اساتید و مدیر گروه تایید کرده‌اند (در واقع پروپوزال ما در سیستم تصویب شده است)؟

 

 

پاسخ: پس از تایید اساتید راهنما (ابتدا استاد راهنمای همکار در صورت وجود و سپس استاد راهنما) و مدیر گروه، در کارتابل جاری دانشجو در iums ثبت طرح پیشنهادی در ایرانداک نمایش داده خواهد شد، که لازم است در سایت ایرانداک در قسمت ثبت پیشنهاده مراجعه و پروپوزال را ثبت نموده و کد رهگیری که عدد 7 رقمی بوده و با شماره 1 شروع می‌شود را دریافت و در این سامانه ارسال نمایید (عکس از صفحه‌ی ایرانداک برای بارگذاری لازم است).

 

 

 

4- مراحل اداری دفاع چیست؟ برای برگزاری جلسه‌ی دفاع چه اقداماتی لازم است؟

 

 

پاسخ: پس از دریافت تایید و کفایت دفاع توسط اساتید راهنما، نسبت به دریافت گزارش همانندجویی در ایرانداک اقدام و در صورت دریافت درصد مورد قبول (گزارش همانندجویی تا 30 درصد برای کلیه‌ی دانشجویان و برای دانشجویان گروه مهندسی صنایع تا 25 درصد مورد قبول است)، به همراه پایان‌نامه در قسمت ثبت و ویرایش پیشرفت پایان‌نامه باید بارگذاری، ثبت و ارسال نمایید.


** راهنمای فرایند انتخاب استاد راهنما تا برگزاری جلسه‌ی دفاع موجود در سایت اصلی دانشگاه را به دقت مطالعه فرمایید.

 

 

 

5- آیا بعد از برگزاری جلسه‌ی دفاع امکان ارائه‌ی مقاله برای احتساب در نمره‌ی پایان‌نامه وجود دارد؟

 

 

پاسخ: خیر. در هنگام بارگذاری پایان‌نامه و گزارش همانندجویی باید مقاله پذیرش شده را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید تا مدیران محترم گروه در هنگام تعیین داور، نمره‌ی لازم را درج نمایند.

 

 

 

6- بعد از دفاع برای امور فارغ‌التحصیلی چه اقداماتی لازم است؟

 

 

پاسخ: راهنمای فرایند فارغ‌التحصیلی موجود در سایت اصلی دانشگاه را به دقت مطالعه فرمایید و مرحله به مرحله طبق آن انجام دهید.

 

 

 

7- من سال‌ها قبل دفاع نموده‌ام اما امور بعد از دفاع را انجام نداده‌ام، چه مراحلی را بایستی طی نمایم؟

 

 

پاسخ: راهنمای فرایند فارغ‌التحصیلی موجود در سایت اصلی دانشگاه را به دقت مطالعه فرمایید و مرحله به مرحله طبق آن انجام دهید.

 

 

 

8- از کجا متوجه شویم که تاییدهای فارغ‌التحصیلی در سیستم به پایان رسیده و فرآیند صدور مدرک آغاز شده است؟

 

 

پاسخ: پس از اتمام تاییدهای فارغ‌التحصیلی به دلیل قطعی شدن وضعیت فارغ‌التحصیلی شما در سیستم؛ پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود در سامانه‌ی آموزشی، وارد سیستم نخواهید شد و فرایند صدور مدرک موقت در کارتابل واحد فارغ‌التحصیلان آغاز خواهد شد.

 

 

9- روند صدور مدرک موقت کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به چه صورت است؟

 

 

پاسخ: به هنگام دریافت تاییدیه‌های وزارت علوم، دانشجو کد صحت را با پرداخت مبلغی از سازمان مربوطه درخواست و پس از ۲ هفته مدرک آماده‌ی تحویل می‌باشد.

 

 

10- فرآیند صدور دانش‌نامه به چه شکلی است؟

 

 

پاسخ: یک سال و نیم بعد از تحویل مدرک موقت، دانش‌نامه در روند صدور قرار می‌گیرد.

 

 

11- نامه‌ی نظام وظیفه، ویژه‌ی فارغ‌التحصیلان در این واحد ارائه می‌شود؟

 

پاسخ: بله.

 

 

12- آیا مدرک موقت یا دانش‌نامه‌ی دارای کد صحت قابل استعلام و ترجمه است؟

 

 

پاسخ: بله جهت استعلام کد صحت، دانشجویان می‌توانند به سامانه سجاد مراجعه نمایند.

 

 

13- پذیرش تمامی مقاطع در دانشگاه خاتم به چه صورت است؟

 

 

پاسخ: فقط از طریق کنکور سراسری.

 

 

14- به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه خاتم خوابگاه تعلق می‌گیرد؟

 

 

پاسخ: خیر دانشگاه فاقد خوابگاه است.

 

 

15- نحوه‌ی ثبت درخواست گواهی اشتغال به تحصیل چگونه است؟

 

 

پاسخ: در سامانه‌ی iums از طریق منوی دسترسی به ثبت درخواست اقدام فرمایید و پس از ۷۲ ساعت کاری به کارشناس مربوطه مراجعه نمایید.

 

 

16- امکان تقسیط شهریه وجود دارد؟

 

 

پاسخ: بله، بلافاصله پس از انتخاب واحد و مشخص شدن شهریه، جهت ثبت چک به بانک و سپس هماهنگی با واحد مالی نسبت به ثبت چک اقدام و پس از تایید بانک نسبت به پرداخت الباقی مبلغ اقدام شود.

 

 

17- امکان تغییر گرایش وجود دارد؟

 

 

پاسخ: تغییر گرایش داخلی دانشگاه امکان پذیر نبوده و فقط از طریق سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.