EN
جمعه ۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
صفحه اصلیازمیان کاوش‌ها

 

چهار روند دگرگون کننده برای آموزش عالی در سال 2024

 

(مقاله ذیل، نوشته مایکل بی هورن، نویسنده ارشد فوربز است که در دوم ژانویه 2024 میلادی منتشر شده است.لینک اصلی مقاله)

 

به شکلی واضح، سال 2023 میلادی، سالی پرفراز و نشیب برای آموزش عالی [ایالات متحده] بود. اما پرسش‌های مهم پیرامون آزادی، تنوع ایدئولوژیکی و مواردی دیگر از این دست، تنها دلایلی نیستند که آشفتگی در این بخش را به وجود آورده‌اند و بی‌ثباتی بیشتری نیز در سال آینده انتظار می‌رود. با شروع سال جدید میلادی، چهار روند دیگر وجود دارد که می توانند وضعیت موجود را  دستخوش تغییر قرار دهند.


1-    کالج های بیشتری تعطیل شده یا ادغام خواهند شد


بودجه اضطراری دولت فدرال به بسیاری از مؤسساتی که در زمینه مالی متزلزل بودند، به عنوان کمک، تا سال تحصیلی 2023 تعلق گرفته است. اما در سال جدید میلادی، این کمک‌ها وجود ندارند و بر اساس گزارش بین اند کامپنی ، دو سوم مؤسسات  باید مدل های کسب و کار خود را تغییر دهند تا بقای خود را حفظ کرده و پیشرفت کنند.
انتظار می رود در سال 2024، تعداد بیشتری از مؤسسات آموزش عالی نسبت به سال 2023 تعطیل یا ادغام شوند. طبق گزارش اینساید هایر اد ، مؤسسات متعددی از جمله کالج مگدالن ، دانشگاه مسیحی لینکلن ، دانشگاه آلدرسون برادوس ، دانشگاه آلیانس ، دانشگاه کابرینی ،  دانشگاه کاردینال استریچ  و نیز مؤسسات انتفاعی  مختلف دیگر، تعطیلی خود را اعلام کرده اند. چه چیزی باعث این روند شده است؟ کاهش ثبت نام در آموزش عالی، جایگزین‌های دگرگون‌کننده برای آموزش عالی، کاهش جمعیتی و افزایش مستمر هزینه‌های آموزش عالی.


2-    یادگیری برخط، حرکت خود را ادامه خواهد داد، اما تغییر هنوز در ابتدای راه است


تقریباً 70٪ از دانشجویان حداقل یک دوره برخط را در سال 2021-2022 گذرانده‌اند. حتی با کاهش ثبت نام در مؤسسات  آموزش عالی معتبر، ثبت نام در برنامه‌های برخط کماکان رو به افزایش است.
در اینجا اساس و پایه رقابت در حال جابجایی است. هنگامی که نوآوری دگرگون کننده در راه است، رقابت از الگوهای قابل پیش‌بینی پیروی خواهد کرد. [در ابتدا] پس از ارضای [عامل] قابلیت اطمینان و عملکرد اولیه، بنیان رقابت بر محور راحتی و دسترسی بیشتر است. پس از ارضای آن دو، رقابت به سمت قیمت می‌چرخد. این نقطه، همان مکانی است که ما اکنون وارد آن می شویم و تأثیر قابل توجهی بر کالج‌ها و دانشگاه‌های سنتی و نحوه حضور آنها در دنیای یادگیری برخط خواهد داشت. دیگر [صرفا] داشتن یک برنامه برخط کافی نخواهد بود. دانشجویان بر روی ارزش تمرکز خواهند کرد که در بسیاری از موارد، تمرکز بر هزینه است. در نهایت، کالج‌ها و دانشگاه‌ها نمی‌توانند برنامه‌های برخط خود را به همان روشی که با آجر و سیمان برای پاسداری از دانشگاه، دیوارهای دانشگاه را ساخته‌اند، برای پاسداری از دانشگاه استفاده کنند.


3-    کالج ها و دانشگاه‌های بزرگ، بزرگتر خواهند شد


در دنیای یادگیری برخط، بزرگترشدن زمانی اهمیت دارد که ارزش آن معلوم باشد. این امر به کالج‌ها اجازه می‌دهد تا در طراحی یادگیری و حمایت دانشجویان در برنامه‌های خود، سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و این حداقل از سه طریق به محرک‌های بازاریابی آنها کمک می کند: از طریق تبلیغات، ارجاع به خود دانشجو[در برنامه‌های علمیی]  و توانایی ایجاد مشارکت از طریق تشخص [و ویژند] نام دانشگاه. این بدان معناست که ما باید انتظار داشته باشیم که دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه وسترن گاورنرز ، دانشگاه نیوهمپشایر جنوبی  و دانشگاه ایالتی آریزونا  به رشد خود ادامه دهند.


4-    کارآموزی فارغ از تجارت، جذابیت بیشتری خواهد داشت


دوره های کارآموزی از حمایت همه‌جانبه برخوردار است و افراد بیشتری به جای مسیر آموزش عالی سنتی، که ریسک کمتری هم دارد، جهت یافتن یک شغل خوب به دنبال جایگزین‌های معنادار هستند. کارآموزی، همانطور که رایان کریگ  در کتاب جدیدش، ملت کارآموز  توضیح می‌دهد‌، پاسخ جذابی [به این خواسته] است.