یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۰
صفحه اصلیاخبار
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند
اشتراک گذاری با :

سیاهچاله‌های اجتماعی بر اثر جهل بشر به وجود آمده‌اند

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

علی اکبر صالحی عضو هیئت موسس دانشگاه خاتم در مراسم بزرگداشت روز معلم در این دانشگاه تاکید کرد: انسان در طول تاریخ قربانی جهل خودش بوده است و سیاهچاله‌های اجتماعی کنونی بر اثر جهل خود بشر به وجود آمده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار وبسایت دانشگاه خاتم، در آستانه 12 اردیبهشت ماه، سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، مراسم بزرگداشت این روز با حضور مجید قاسمی ریاست دانشگاه خاتم، علی اکبر صالحی عضو هیئت موسس، معاونین دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه خاتم برگزار شد.

 

در این مراسم و پس از خوشامدگویی احمد محمودیان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خاتم و تبریک روز معلم، وی اعطای عضویت در شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (دومین شورای مهم و اثرگذار در این وزارتخانه) به ریاست دانشگاه خاتم به عنوان نخستین رئیس دانشگاه غیردولتی عضو این شورا را تبریک گفت و آن را نویدبخش تحولات مثبت برای دانشگاه خاتم ارزیابی کرد.

 

برنامه دانشگاه خاتم برای پذیرش 40 عضو هیئت علمی در سال 1402

 

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه خاتم همچنین پذیرش 40 عضو هیئت علمی جدید، ایجاد دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، ارتقاگروه معماری به دانشکده معماری و اضافه نمودن دو ساختمان جدید به فضاهای آموزشی را از جمله برنامه‌های دانشگاه خاتم در سال 1402 اعلام کرد.

 

در ادامه مجید قاسمی رئیس دانشگاه خاتم در سخنان کوتاهی ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم و خوشامدگویی ویژه به علی اکبر صالحی عضو هیئت موسس این دانشگاه، از وی به عنوان شخصیتی والا در عرفان و دانش و خدمتگزاری به کشور یاد کرد و گفت: من امروز ترجیح می‌دهم به جای سخنرانی، شنونده صحبت‌های راهگشای دکتر صالحی باشیم.

 

سپس علی اکبر صالحی عضو هیئت موسس دانشگاه خاتم پشت تریبون آمد و در سخنانی ضمن تحسین تلاش‌های ریاست دانشگاه خاتم که ریاست بانک پاسارگاد را هم بر عهده دارد، گفت: آقای قاسمی می‌توانست پول بانک را در هر جای دیگری هزینه کند اما اینکه آن را در چنین جایی (دانشگاه خاتم) هزینه می‌کند، نشان می‌دهد که چه شخصیت والایی دارد.

 

وی در ادامه ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، یاد شهید مطهری را گرامی داشت و گفت: من هر آنچه از اسلام یافته‌ام، مرهون عزیزانی مانند شهید مطهری، دکتر شریعتی، آقای محیط طباطبایی و راشد هستم.

 

صالحی سپس با اشاره به اهمیت علم آموزی به ویژه در عصر کنونی، افزود: انسان در طول تاریخ قربانی جهل خودش بوده است و سیاهچاله‌های اجتماعی کنونی بر اثر جهل خود بشر به وجود آمده اند. اگر سیر تحولات تاریخی بشر را مرور کنیم، می‌بینیم که اگرچه هر میزان که علم بشر بیشتر شده، یکسری از مسائل حل شده است، اما یکسری گرفتاری‌ها هم به وجود آمده است.

 

عضو هیئت موسس دانشگاه خاتم اضافه کرد: اگر ما در قرن 21 بخواهیم که بنده و برده دیگران نباشیم، یقینا تنها پناهگاه برای ما علم است. بردگی، امروز تغییر ماهیت پیدا کرده است؛ طوری که حتی ممکن است فردی زندگی مرفهی داشته باشد اما اگر به علم روز مسلط نباشد، برده دیگران بشود.

 

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته علمی در جهان به ویژه در دو حوزه هوش مصنوعی و فناوری کوانتومی،  به اهمیت مهارت‌آموزی در عصر کنونی پرداخت و گفت: امروز شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل و آی. بی. ام بیش از مدرک روی توانایی‌ها و قابلیت‌های افراد برای استخدام تاکید دارند.

 

صالحی ضمن تاکید بر اهمیت فرهیختگی مبتنی بر دانش در اعتلای جامعه، گفت: شما می‌توانید با تفنگ تروریست را بکشید اما با آموزش می‌توانید تروریسم را ریشه کن کنید؛ منتها آموزشی که فراگیر باشد. یک جامعه زمانی به استقرار و پایداری دست می‌یابد که اکثریت آحاد جامعه فرهیخته باشند.

 

وی همچنین بر لزوم آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانشجویان تاکید کرد و با اشاره به مقوله مهم حکمرانی، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته داشته باشیم، نیازمند قطب نما هستیم. وقتی قطب نما داشته باشیم، مسیر درست را می‌یابیم و در همان مسیر حرکت می‌کنیم. ضمن اینکه قوانین و مقرراتی هم که برای اجرا به تصویب می‌رسند، باید مقتضی و متناسب با شرایط روز باشند.

 

در ادامه سیدرضا جلال زاده مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی دانشگاه خاتم در سخنانی ضمن پاسداشت روز معلم، از تلاش‌های ریاست دانشگاه خاتم برای ارج گزاری به مقام استادان دانشگاه قدردانی کرد و همچنین تاسیس دانشگاه خاتم را به همت وی و جمعی از فرهیختگان علمی کشور باقیات الصالحاتی برای وی توصیف کرد.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم هدف معلمان را کمک به دانش آموزان و دانشجویان برای پیمودن آسانتر مسیر رشد و تعالی و آگاهی خواند و گفت: وظیفه ما این است که این هدف را در رفتارهایمان به صورت عملی آموزش دهیم.

 

در این آئین همچنین دکتر حیدری از اعضای هیئت علمی دانشگاه خاتم در سخنانی ضمن بیان نکاتی در باب اهمیت شغل معلمی، به آمار اشتغال در بخش آموزش و‌پرورش اشاره کرد و گفت: در ایران حدود یک میلیون معلم، 48 درصد آقایان و 52 درصد بانوان، مشغول خدمت هستند و در بودجه امسال هم 200 هزار میلیارد تومان به بخش آموزش اختصاص یافته که البته حدود 95 درصد آن صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود و لازم است به موارد مهم دیگر در بخش آموزش هم توجه بیشتری صورت گیر‌د.

 

در پایان مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه خاتم، با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از برگزیدگان آموزشی بر اساس آئین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها:
بزرگداشت روزمعلم
دانشگاه خاتم
علی اکبر صالحی
مجید قاسمی