khatam.ac.ir
اختتامیه اولین دوره مدیریت کسب وکار فناوری مالی (Fintech MBA) در دانشگاه خاتم 1401
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱
مراسم اختتاميه اولین دوره مدیریت کسبوکار فناوری مالی Fintech MBA دانشگاه خاتم برگزار گردید.
امروز پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱ مراسم اختتاميه اولین دوره مدیریت کسبوکار فناوری مالی Fintech MBA در دانشگاه خاتم با حضور اساتید و شرکتکنندگان دوره در سالن امام رضا (ع) دانشگاه خاتم برگزار گردید.
در این مراسم ابتدا خانم مژگان قاسمی از شرکتکنندگان دوره درباره استارت آپ "لیموناد" در حوزه بیمه (اینشورتک) سخنرانی کرد و دلایل برتری این استارتاپ را برشمرد. وی اظهار کرد: این استارتاپ براساس اقتصاد رفتاری شکل گرفته و با استفاده از رباتهای چت جهت بررسی ادعای بیمهگذاران توانسته صد برابر از رقبای خود، در امتیاز کسب داده پیشی بگیرد.
این سخنران ادامه داد: "لیموناد" برخلاف شرکتهای بیمه سنتی که ۳۵ درصد از مبلغ بیمه را به خود اختصاص میدهند، ۲۵ درصد از مشتری میگیرد و باقی مبلغ را به خیریهای که مشتری در ابتدا انتخاب میکند، میبخشد. بنابراين به این شکل اعتمادسازی میکند درحالی که به طور سنتی مردم به بیمه در دنیا اعتماد ندارند.
سخنران بعدی آقای دکتر سعید احمدی پویا مشاور کسبوکار شرکت فناپ و از اساتید این دوره با موضوع مبانی فناوری بیمه (اینشورتک) بود. احمدی پویا گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲ درصد است که نشان میدهد اکوسیستم بیمه در ایران بسیار کوچک و بیشتر در حوزه فروش است.
او در ادامه به چک لیست لازم برای یونیکورن شدن در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: طراحی دقیق کسبوکار، ایجاد یک ارزش و پیشنهاد هیجانانگیز برای مشتری، ایجاد تمایز، محاسبه دقیق بهای محصول بر اساس میزان ارزشی ایجاد شده برای کاربران، رقابتی بودن، شفافیت رفتار بازار، انتخاب کانالهای فروش مناسب برای محصول، تامین مالی مطمئن، راهاندازی کمپین تامین مالی جمعی، اسکیل آپ شدن، آگاه بودن از فناوری Fintech و رشد محور بودن و برهم افکن بودن از مزایای آن است.
در ادامه او به ده استارتاپ یونیکورن در امریکا اشاره کرد و مزایای هر یک را برشمرد. سخنران بعدی این مراسم خانم "بهار شریفیون" مدیرعامل و بنیانگذار بیمه دات کام بود که به فرایند شکلگیری این استارت آپ اشاره کرد. شریفیون گفت در سال ۹۵ چند ماه به بررسی ایده، چالشها و فرصتهای پیشرو پرداختیم.
او درباره چالشهایی که در شروع با آن مواجه بودند و همچنان نیز ادامه دارد گفت: در دنیا شرکتهای بیمه بانکها را پایهگذاری میکنند؛ اما در ایران برعکس است و بزرگترین چالش ما شرکتهای بیمه بزرگ بودند که حاضر نبودند در کنار شرکتهای کوچک قرار بگیرند. وی افزود: در نتیجه گفتگوهای زیاد با این شرکتها و مشاهده پایین آمدن سهم آنان در بازار به دلیل حضور بیمه دات کام، اقناع شدند که با ما همکاری کنند.
مدیرعامل بیمه دات کام به نبود زیرساختهای لازم مانند داده ثبت شده برای پیشبرد صنعت بيمه در ایران اشاره کرد. همچنین گفت چالش دیگری که بیمه دات کام در پی رفع آن با فرهنگسازی است نبود اعتماد و اعتقاد به بیمه در کشور است. شریفیون در این باره گفت: در بخش بیمه شخص ثالث که برای همه اجباری است از ۲۷ تا ۲۸ میلیون پلاک خودرو ثبت شده و فعال، فقط ۲۲ درصد بیمه شخص ثالث، ثبت شده است.
او در پایان به طرحهای این استارتاپ در بیمه وسایلی مانند گوشی هوشمند و لپتاپ با گفتگو با واردکنندگان و همکاری شرکتهای بیمه اشاره کرد.
در انتهای این مراسم آقای دکتر سید رضا جلالزاده عضو هیئت علمی و مدیر مرکز آموزشهای تخصصی و مهارتافزایی دانشگاه خاتم درباره برگزاری اولین دوره Fintech MBA توضیح داد و گفت: این دوره در 432 ساعت با استفاده از بهروزترین سرفصلهای (سیلابس) درسی دانشگاههای معتبر دنیا با همکاری شرکت فناپ طراحی و اجرا شد. این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: هدف ما با اجرای این دوره استخراج سرفصلهای آموزشی نظامند و بروز Fintech بعد از چند دوره برگزاری و پایش و بازنگری جهت دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری برای این دوره است.
او در انتها اظهار کرد برنامهریزی برای این دوره سبب پایهگذاری مرکز آموزشهای تخصصی و مهارتافزایی دانشگاه خاتم شده است. اساتید اولین دوره Fintech آقایان جلالزاده، احمدی پویا، جوانمردی و خانمها میرزایی و افسری بودند. دوره مدیریت کسبوکار فناوری مالی به مدت 432 ساعت از آذر ۹۹ به همت مرکز آموزشهای تخصصی و مهارتافزایی دانشگاه خاتم اجرا شد که امروز ۲ تیر ماه به پایان رسید.
آدرس شبکههای اجتماعی مرکز آموزشهای تخصصی
تلگرام