EN
جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
صفحه اصلیاخبار
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم
alt
alt
alt
alt
اشتراک گذاری با :

رئیس دانشگاه خاتم در گرامی‌داشت روز معلم تاکید کرد خاتم؛ الگوی پیشرو دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور

تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

دکتر مجید قاسمی،‌ رییس دانشگاه خاتم در مراسم گرامی‌داشت ۱۲ اردیبهشت به مناسبت سال‌روز شهادت آیت‌الله شهید مرتضی مطهری و «روز معلم» که در سالن همایش‌های این مجموعه دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش معلمان و اساتید دانشگاه در تربیت علمی دانش‌آموزان و دانشجویان، بر لزوم مبنا قرار دادن اصول علمی و منطقی در مدیریت کلان تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از خرد جمعی در تصمیم‌های کلان راهبردی، یک شاخص بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند نتایج مطلوب هر تصمیمی را تضمین کند.

 

او با بیان این که وضعیت نامطلوب کشور در برخی از حوزه‌های مدیریتی ناشی از عدم توجه به مبانی و اصول تصمیم‎‌گیری است، ‌افزود: در برخی از حوزه‌ها برخلاف تاکید ریاست محترم جمهور، نتوانسته‌ایم از خرد جمعی و راهبردهای علمی و منطقی در تصمیمات استفاده کنیم. وقتی که مبنا علم و منطق نباشد، حرف‌های بی‌اساس در سیاست انباشته می‌شود. این در حالی است که با وجود بضاعت بالای علمی که در کشور داریم، نباید چنین اتفاقی بیافتد.

 

دکتر قاسمی یکی از آرزوهای خود در حوزه علم را ضرورت توجه به رویکرد تعالی سازمانی عنوان کرد و گفت: ما ادبیات و فرهنگ غنی تعالی در کشور داریم که خیلی از آن‌ها در ارزیابی سازمانی ما هیچ جایگاهی پیدا نکرده‌اند اما باید در این مورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه خاتم با اشاره به آموزه‌های فرهنگی، دینی و اخلاقی در زمینه تعالی تاکید دارند: از معلمان خواهش می‌کنم که خودتان متخلق به این میراث فرهنگی باشید و این پیام فرهنگی و تاریخی را به دانشجویان برسانید.

 

وی با طرح این پرسش که «بهترین معلمی چه معلمی است؟»، به مفهوم خوشه‌چینی در علم اشاره و اظهار کرد: بهترین معلم معلمی است که همیشه دانشجو باشد. علمی که بنا به آیه قرآن همیشه فوقی برای آن متصور است و همان‌طور که جهل حد توقفی ندارد، علم نیز توقف‌ناپذیر است.

 

وی اضافه کرد: بیشترین ناسپاسی به معلم این است که شاگردش همیشه شاگرد بماند و نتواند کسی را راهنما و رهنمود باشد. از این رو، رسالت اساتید این است که دانشجویانشان در راه معلم شدن حرکت کنند. به این معنا، حد اعلای انسانی یک دانشجو، استعاره «معلم بودن» است؛ صرف نظر از اینکه چه شغلی دارد.

 

توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار دانشگاه خاتم

دکتر قاسمی در ادامه سخنان خود رویکردهای دانشگاه خاتم را برشمرد و خاطرنشان کرد: براساس برنامه راهبردی که برای دانشگاه تدوین شده است، در حال حاضر، توسعه سازمانی و توسعه زیرساخت‌ها را دنبال می‌کنیم و ادامه خواهیم داد. 

 

وی با بیان اینکه دانشگاه خاتم در دوره اخیر، تعدادی اعضای هیئت علمی جدید به خدمت گرفته است، از ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد و افزود: برای این کار، در رشته‌های مختلفی مطالعات لازم صورت گرفته است، از جمله در حوزه حقوق به دنبال راه‌اندازی مقطع کارشناسی‌ارشد و همچنین مقطع دکتری هستیم تا با استفاده از امکاناتی که در گروه مالی پاسارگاد داریم، دانشجویانی با سواد عملی بهتر در این حوزه تربیت کنیم.

 

رئیس دانشگاه خاتم درباره تاسیس محیط دانشگاهی جدید در پارک فناوری پردیس توضیح داد و گفت: در رابطه با توسعه زیرساخت‌ها، طی مذاکراتی که با مسئولان پارک فناوری پردیس به نتیجه رسیده است، به دنبال راه‌اندازی شعبه دانشگاه در این مرکز هستیم. ضمن اینکه امکانات دانشگاهی ما در داخل شهر تعطیل نمی‌شود و جدای از آن، دو ساختمان جدید در داخل شهر نیز به زیرساخت‌های دانشگاه اضافه خواهد شد.

 

دکتر قاسمی همچنین خبر داد: پردیس دانشگاه خاتم به مساحت ۵۰ هکتار در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی می‌شود که طرح آن ارائه شده و برای طراحی آن از پیشنهادات همکاران استقبال می‌کنیم.

 

اعتبار دانشگاه خاتم مثال‌زدنی است

رئیس دانشگاه خاتم در پایان از رشد روزافزون اعتبار این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور ابراز خوشحالی کرد و افزود: از وزارت علوم تا دانشگاه‌ها و چهره‌های شاخص علمی بارها به زبان آورده‌اند که دانشگاه خاتم در زمینه توسعه‌ای که آغاز کرده است، موفق خواهد شد تا به الگویی برای دانشگاه‌های غیردولتی تبدیل شود.

 

برچسب‌ها:
دانشگاه خاتم
روز معلم