EN
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
صفحه اصلیاخبار
دوره‌ تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه در دانشگاه خاتم
دوره‌ تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه در دانشگاه خاتم
دوره‌ تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه در دانشگاه خاتم
alt
اشتراک گذاری با :

برگزاری دوره‌ تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه در دانشگاه خاتم

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲


دوره آموزشی با عنوان «تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه» با حضور اِمره دوگان؛ استاد دانشگاه Hse مسکو در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود.

 

به گزارش وبسایت دانشگاه خاتم، دوره تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه (Assignment, Matching, and School Choice) با حضور اِمره دوگان؛ استاد دانشگاه Hse مسکو در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود. مخاطبان این دوره که به صورت حضوری برگزار می‌شود، دانشجویان و پژوهشگران حوزه اقتصاد و سایر علاقمندان هستند. این دوره آموزشی طی روزهای چهارشنبه 27 اردیبهشت (ساعت 15 الی 18)، پنجشنبه 28 اردیبهشت (ساعت 14 الی 17)، چهارشنبه 3 خرداد (ساعت 15 الی 18) و پنجشنبه 4 خرداد (ساعت 14 الی 17) در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه خاتم برگزار می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 

بسیاری از انواع تخصیص و تبادل منابع گسسته، با استفاده از یک ساختار متمرکز و از طریق یک مکانیزم مستقیم، بدون انتقال پول انجام می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به تخصیص پزشکان به بیمارستان‌ها، دانش‌آموزان به مدارس عمومی، پذیرش دانشگاه‌ها، انتقال کلیه به بیماران و ... اشاره کرد. همه‌ این مسائل نمونه‌های خوبی از مسالة جورسازی و تخصیص هستند. در دوره «تخصیص، جورسازی و مسئله انتخاب مدرسه» روی مسائل تخصیص و جورسازی بدون انتقال، تمرکز خواهد شد. ما در مورد چند نمونه از مکانیزم‌ها و معیارهایی برای تشخیص «خوب بودن» یک مکانیزم، از جمله کارآیی، سازگاری انگیزه‌ها، پایداری و انصاف صحبت خواهیم کرد. مثال‌های ما در زمینه‌های مختلفی از جمله‌ بازار مسکن، تخصیص تصادفی و جورسازی دوطرفه اتفاق خواهد افتاد. همچنین در این دوره به صورت خاص در مورد مسالة انتخاب مدرسه صحبت خواهد شد.

برچسب‌ها:
دانشگاه خاتم
دانشگاه مسکو
دوره آموزشی